Αν έχετε μία επιχείρηση, είναι σαφές ότι χρειάζεστε πελάτες!
Όταν έχεις μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση, ξεκινάς και συνεχίζεις συνήθως να τα κάνεις όλα μόνος σου. Κάνεις αυτά που μπορείς και αυτά που πρέπει. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι εσύ γνωρίζεις την επιχείρησή σου, τα προϊόντα σου και τους πελάτες σου καλύτερα από τον καθένα. Βέβαια, μέχρι να έρθει η στιγμή που πλέον δεν είναι λογικό να τα κάνεις όλα μόνος σου και η ενασχόλησή σου με όλες τις ενέργειες του marketing κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Ποια είναι λοιπόν τα σημάδια που πρέπει να παρατηρήσεις, για να καταλάβεις ότι έχει έρθει η ώρα που πρέπει να συνεργαστείς με ένα digital agency.
Ο τρόπος με τον οποίο πλέον οι άνθρωποι καταναλώνουν την πληροφορία έχει αλλάξει. Το περιβάλλον που αλληλεπιδρούν οι επιχειρήσεις με τους καταναλωτές έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο. Κάθε μέρα αναπτύσσεται ένα νέο εργαλείο προβολής, δεκάδες updates που αλλάζουν πολύ γρήγορα τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει μια επιχείρηση τους υφιστάμενους και τους δυνητικούς πελάτες της. Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιχείρησης και εκτός αυτού, οι δυνατότητες που έχουν είναι απεριόριστες. Αυτές όμως οι απεριόριστες δυνατότητες, απαιτούν χρόνο, ολοκληρωμένο πλάνο στρατηγικής, συνεχή έλεγχο των διαδικασιών και συνεχείς προσαρμογές για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα μηνύματα των brand τους εκτελούνται σωστά και εντοπίζονται εύκολα στο διαδίκτυο μέσα από διάφορα sites.
Για να επιτευχθεί πλεόν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, θα πρέπει να υπάρχει μία ολοκληρωμένη in-house ομάδα marketing, η οποία να πραγματοποιεί τις ενέργειες που αναφέραμε παραπάνω γεγονός που απαιτεί μεγάλη επένδυση σε χρήματα και χρόνο. Μήπως λοιπόν πρέπει να επιλέξεις ένα digital agency και ν’ αναθέσεις σε μια ομάδα ειδικών την προβολή της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο;
Παρακάτω θα δούμε το γιατί, τι προσφέρει στις επιχειρήσεις η συνεργασία με ένα digital agency.
1. Εξειδίκευση.
Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί. Ερευνούν, γνωρίζουν που να ψάξουν και πως να ψάξουν, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν επικοινωνία με τον κοινωνικό τους κύκλο στα social media πριν πάρουν την αγοραστική τους απόφαση. Μιλάμε πλέον για ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο για να κινηθεί μια επιχείρηση πρέπει εκτός των άλλων, ν’ αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό.
Αν χρησιμοποιείς τα social media απλά για να κάνεις posts, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θα έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό το ίδιο εύκολα μπορεί να το κάνει και ένας IT, ένας δημοσιογράφος, ένας δάσκαλος ή μια μαθήτρια πρώτης λυκείου. Ένα digital agency από την άλλη, έχει την εμπειρία, τη γνώση και τον τρόπο να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing, μέσω της οποίας θ’ αναλύσει την παρούσα κατάσταση, θα εντοπίσει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες, θα δημιουργήσει στόχους, θα επιλέξει τα κατάλληλα εργαλεία, θ’ αναλύσει τις μετρήσεις και θα κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές στο μίγμα προβολής της επιχείρησής σου. Με λίγα λόγια απαιτείται marketing expertise. Θα προσλάμβανες ποτέ ένα δημοσιογράφο ή μια μαθήτρια στο τμήμα marketing της επιχείρησής σου; Προφανώς και όχι.
2. Κόστος.
Το χρόνο δεν τον αναφέρουμε καθόλου, γιατί ο χρόνος για τις επιχειρήσεις είναι κόστος. Το κόστος λοιπόν, συγκρίνοντας το είτε με ένα μόνο in-house marketer, είτε με ένα ολoκληρωμένο τμήμα marketing είναι πολύ μικρότερο. Και εξηγούμε. Στην περίπτωση που αποφασίσεις να προσλάβεις in-house ένα άτομο για να κάνει αυτή τη δουλειά, ακόμα και με το βασικό μισθό, το κόστος είναι περισσότερο, και όχι μόνο σε χρήματα, αλλά και σε έλλειψη δυναμικής και εξειδίκευσης. Ένα άτομο μόνο του, όσο καλά και ν’ αμοίβεται, δε μπορεί ν’ αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο τμήμα marketing (και δεν πρέπει!). Από την άλλη, ένα τμήμα marketing αποτελείται από άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, όμως η συντήρηση ενός τέτοιου τμήματος, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, είναι ασύμφορη.
Ένα digital agency αποτελείται από άτομα τα οποία είναι εξειδικευμένα στις υπηρεσίες που προσφέρουν, αποτελείται από άτομα που ουσιαστικά απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο τμήμα marketing και όχι μόνο (βλέπε designers, developers). Ένα digital agency προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες με αποδεδειγμένη προϋπηρεσία από προηγούμενα project. Ένα digital agency τα προσφέρει όλα αυτά σε ταχύτερο χρόνο και σε χαμηλότερο κόστος, μερικές φορές ακόμα και αν το συγκρίνουμε με το κόστος της πρόσληψης ενός ατόμου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επιχείρησή σου απολαμβάνει την αξία ενός ολοκληρωμένου τμήματος marketing, πράγμα που τα προηγούμενα χρόνια θα ήταν οικονομικά αδύνατο.
3. Πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.
Το διαδίκτυο αναπτύσσεται συνεχώς και μαζί του φέρνει νέες τεχνολογίες, νέα εργαλεία για να επιτύχουμε τους στόχους της επιχείρησής μας. Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 1.800 εργαλεία από αυτά διαθέσιμα, είτε επί πληρωμή είτε δωρεάν. Όμως, εκτός από τη δυσκολία επιλογής, για το ποιο εργαλείο πρέπει να επιλέξει η επιχείρηση για την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει, υπαρχει και η δυσκολία πρόσβασης στα κατάλληλα εργαλεία. Ένα digital agency παραμένει ενημερωμένο με όλες τις νέες τεχνολογίες, ενώ εκτός αυτού, χρησιμοποιεί premium εργαλεία τα οποία για μια επιχείρηση είναι ασύμφορα και άγνωστα. Εν κατακλείδι, η επιχείρηση που συνεργάζεται με ένα digital agency χρησιμοποιεί εργαλεία και απολαμβάνει δυνατότητες που έχουν μεγάλο κόστος αγοράς και που πιθανότατα, μια μικρή ειδικά επιχείρηση, να μην αποκτούσε ποτέ.
4. Το προσωπικό της επιχείρησής σου γίνεται πιο αποτελεσματικό.
Μερικοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ενώ γνωρίζουν το πόσο σημαντικό είναι το marketing για την επιχείρησή τους, προσπαθούν ν’ αποφύγουν το κόστος, όποιο κι αν είναι αυτό, “φορτώνοντας” τις ενέργειες marketing στους υφιστάμενους υπαλλήλους τους. Εκτός αυτού, οι υπάλληλοι αυτοί δεν κατέχουν τις απαιτούμενες γνώσεις, καθότι συνήθως βρίσκονται σε άλλες θέσεις (βλέπε γραμματείς, πωλητές, γενικοί διευθυντές κτλ).
Προσλαμβάνοντας ένα digital agency το οποίο αναλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες marketing, αρχικά είσαι πλέον σίγουρος ότι καμία σημαντική δουλειά δε θα μπει στην άκρη γιατί έτυχε κάποιο έκτακτο, ή γιατί ο υπάλληλος που το είχε αναλάβει αρρώστησε. Επίσης, πλέον δε θα ανησυχείς για τον υπάλληλο ο οποίος παραιτήθηκε ή απολύθηκε και πήρε το project μαζί του στην επόμενη εταιρεία που πήγε να εργαστεί.
5. Δεν απατείται χρόνος εκπαίδευσης.
Όταν μια επιχείρηση προσλαμβάνει ένα νέο υπάλληλο, απαιτούνται αρκετές ώρες εκπαίδευσης, έτσι ώστε αρχικά ο υπάλληλος να κατανοήσει τις λειτουργίες της επιχείρησης και αργότερα του τμήματος το οποίο έχει αναλάβει. Η εκπαίδευση του υπαλλήλου είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ, παρά μόνο τη στιγμή που ο υπάλληλος σταματάει να εργάζεται στην εταιρεία.
Η συνεργασία με ένα digital agency, εκτός των αλλων, δεν απαιτεί χρόνο εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα δεν χάνεται χρόνος για να ξεκινήσουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες marketing. Ένα digital agency γνωρίζει το πως θ’ αυξηθεί η κυκλοφορία στον ιστότοπο, το πως θ’ αυξηθούν τα leads, το πως θα επιτευχθεί η απαιτούμενη αναγνωρισιμότητα και το πως θ’ αυξηθούν εν τέλει οι πωλήσεις.
6. Εύκολη και άμεση προσαρμογή των ενεργειών marketing.
Σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, το marketing είναι το πρώτο που λαμβάνει περικοπές και επίσης το πρώτο που διακόπτει τη λειτουργία του. Αν και θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο, σύμφωνα και με μελέτες, συνήθως οι αναπροσαρμογές του προϋπολογισμού είτε προς τα κάτω είτε προς τα πάνω, γίνονται στις ενέργειες marketing. Για μια επιχείρηση με in-house στελέχη marketing, αυτή η διαδικασία είναι κοστοβόρα, καθότι απαιτεί αλλαγές στην οργανωτική δομή της επιχείρησης (σύπτηξη τμημάτων, αλλαγές ωραρίων, απολύσεις κτλ).
Όταν μια επιχείρηση έχει μεταφέρει τις ενέργειες marketing σε ένα digital agency, τότε η προσαρμογή των διαδικασιών που εκτελούνται πραγματοποιείται πιο εύκολα, αυξομειώνοντας κατά βούληση το ύψος της επένδυσης για διαφήμιση, καθώς και την ένταση των εργασιών. Επιπλέον, ένα digital agency λειτουργεί αναλύοντας τα δεδομένα και προσαρμόζοντας συνεχώς τη στρατηγική marketing, ανάλογα με τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση. Τέλος, ενεργεί συμβουλευτικά καθοδηγώντας την επιχείρηση στην περίπτωση των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζει και αυτή τη στιγμή η οικονομία και το επιχειρηματικό περιβάλλον, κατευθύνοντας τους διαθέσιμους πόρους σε εργαλεία, τα οποία ακόμα και κάτω από δύσκολες συνθήκες είναι ικανά ν’ αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Πολλές επιχειρήσεις σήμερα, είτε μικρές είτε μεγάλες, επιλέγουν να μεταβιβάσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες τους μέρος ή και όλες τις διαδικασίες marketing. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνουν την πρόσβαση σε νέες προηγμένες τεχνολογίες και σε εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη, με κόστος το οποίο σε άλλη περίπτωση θα ήταν δυσβάσταχτο.