Από τη Δευτέρα 11 Μαΐου επιστρέψαμε και επίσημα στη νέα “κανονικότητα” . Σε τι επιστρέψαμε όμως; Στα παλιά, ή σε μία νέα καθημερινότητα;
Πολύ πιθανόν, όταν χρειάστηκε να παγώσετε κάποια πράγματα στην εμπορική σας δραστηριότητα, να νιώσατε ότι ταυτόχρονα σταμάτησε κι ο χρόνος. Κι όμως, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ζωή συνεχίζεται και η καθημερινότητα διαμορφώνεται μέσα από τις καταστάσεις. Έτσι λοιπόν, υπάρχει κάτι πολύ σημαντικό να κρατήσετε στο μυαλό σας:
Τίποτα δεν είναι όπως παλιά.
Ο κύριος λόγος που ισχύει η πιο πάνω πρόταση είναι γιατί πολύ απλά περάσαμε μία εμπειρία που μας άλλαξε. Οι ρυθμοί έπεσαν, περάσαμε περισσότερο χρόνο με εμάς χωρίς πολλές εξωτερικές παρεμβολές. Από την άλλη, βρεθήκαμε μπροστά σε μία πρωτόγνωρη εμπειρία η οποία ήρθε με τη μορφή απειλής. Μπορεί να μην το καταλάβαμε συνειδητά. Αν κάνουμε ένα βήμα πίσω όμως και παρατηρήσουμε πως ήταν τα πράγματα, ο κόσμος και εμείς οι ίδιοι πριν τις 15 Μαρτίου και πως είμαστε σήμερα, όλο και κάποια διαφορά θα εντοπίσουμε.
Και αυτό γιατί επηρεάζει την επιχείρηση και την προβολή μου;
Ας μην ξεχνάμε ότι στο τέλος της ημέρας, απευθυνόμαστε σε ανθρώπους. Όταν αλλάζουν οι άνθρωποι, αλλάζουν και τα δεδομένα του καταναλωτικού μας κοινού. Έτσι λοιπόν, πάμε να δούμε μαζί κάποιες ιδέες για το πως μπορούμε να διαχειριστούμε κάθε αλλαγή η οποία ήρθε ακόμη κι αν εμείς δεν το αντιληφθήκαμε.
Κάποια νέα δεδομένα που μπορεί να επηρεάσουν την προβολή σου
Κάθε άνθρωπος και καταναλωτικό κοινό είναι διαφορετικό. Υπάρχουν όμως κάποια κοινά σημεία που κουμπώνουν στην πλειοψηφία. Επομένως, είναι καλό να τα έχουμε κατά νου.
Η ενδυνάμωση της Κοινότητας
Και ξαφνικά ο άνθρωπος έμεινε μόνος του. Κλείστηκε σε ένα σπίτι, σκεφτόταν 2 και 3 φορές την όποια κοινωνική συναλλαγή και κάθε μορφή επικοινωνίας είχε δεδομένη μέχρι σήμερα απομακρύνθηκε. Το αποτέλεσμα; Δυνάμωσε η ανάγκη του ανήκειν. “Να ανταλλάξουμε δύο κουβέντες βρε παιδιά.” Πόσες φορές το σκέφτηκες αυτό το χρονικό διάστημα;
Αν παρατήρησες, εντελώς ξαφνικά, υπήρξε μία έντονη άσκηση στις online συναντήσεις. Ένα facebook live από εδώ, ένα zoom meeting από εκεί. Σταδιακά, άρχισαν να έχουν όλα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Για την ακρίβεια, αυτά που ξεχώρισαν περισσότερο ήταν αυτά που είχαν τη μορφή συζήτησης ανάμεσα στους συμμετέχοντες κι όχι τόσο τη μορφή κάποιας παρουσίασης. Κι αυτό γιατί ο κόσμος απέκτησε ξαφνικά την ακαταμάχητη ανάγκη να επικοινωνήσει και να εκφράσει απόψεις και ιδέες.
Σε ένα άρθρο της Vogue Business το οποίο αναφέρεται συγκεκριμένα το πως επηρέασε η καραντίνα τη Generation Z (χρονολογίες γέννησης 1997 – 2012), η Meredith Ferguson, managing director at DoSomething Strategic αναφέρει:
Τώρα δεν είναι η ώρα για προώθηση των πωλήσεων, αλλά για να καλλιεργήσετε τη σχέση με την την κοινότητά σας και να χτίσετε την αφοσίωση του κοινού στην επιχείρησή σας. Τα Brands προβάλλονται καλύτερα αυτήν τη στιγμή δείχνοντας την υποστήριξη στην κοινότητάς.
Το Κοινωνικό Ενδιαφέρον
Η κατάσταση στην οποία βρεθήκαμε τον προηγούμενο καιρό είχε άμεση επίπτωση στην ψυχολογία του κόσμου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα που έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον και όχι μόνο. Θέματα τα οποία μέχρι χθες δε μας ενδιέφεραν, ίσως τα θεωρούσαμε ότι βρίσκονται πολύ μακριά από εμάς για να μπούμε στη διαδικασία να ασχοληθούμε, άρχισαν να μας απασχολούν.
Οι λόγοι για τους οποίους συνέβη κάτι τέτοιο αποτελούν αντικείμενο διαφορετικού επιστημονικού ενδιαφέροντος, επομένως δε θα τους αναλύσουμε εδώ. Αυτό που έχει ενδιαφέρον όμως είναι η επίδραση που είχε στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Μεγάλο μέρος των καταναλωτών θέλουν να γνωρίζουν πλέον ότι οι επιχειρήσεις από τις οποίες αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένες και λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια.
Υπάρχει κάτι που κάνεις, ή θα μπορούσες να κάνεις για το κοινό καλό; Μόλις βρήκες ακόμη ένα επικοινωνιακό μήνυμα για να μοιραστείς με το κοινό σου!
Μετά την επόμενη ημέρα.
Επικοινώνησε
Δώσε την ευκαιρία στο κοινό σου να νιώσει μέλος της επιχείρησή σου. Μάθε νέα και δείξε ενδιαφέρον για το πως βίωσαν οι πελάτες σου αυτή την περίοδο.
- Τι τους απασχολεί και πως επηρεάστηκαν από τις αλλαγές που έγιναν αυτό το χρονικό διάστημα.
- Οι ίδιοι πως άλλαξαν και ποιες οι νέες αποφάσεις που πήραν για τη ζωή και την καθημερινότητά τους;
- Υπάρχει κάποια νέα συνήθεια που υιοθέτησαν και σε αφορά ως επιχείρηση;
Μέσα σε αυτές της πληροφορίες βρίσκεται η πολύτιμη γνώση που χρειάζεσαι. Ποιες ανάγκες δημιούργησε αυτή η περίοδος που πέρασε. Ποιες από αυτές θα μπορούσε να καλύψει η επιχείρηση και τα προϊόντα σου;
Ένα βήμα και μία ημέρα τη φορά
Αυτή τη στιγμή, κατά πάσα πιθανότητα έχουν κατακλύσει το μυαλό σου απορίες που μοιάζουν με τις ακόλουθες:
- Θα θέλει να έρθει ο κόσμος στην επιχείρησή μου και πάλι;
- Πως θα τους κινήσω το ενδιαφέρον;
- Πως θα τηρήσω τους κανόνες, καλύπτοντας τα έξοδά μου;
- Θα έρθουν και πάλι οι πελάτες μου ή τους έχασα για τα καλά;
Κάθε φορά που νιώθεις να παρασύρεσαι μέσα σε αυτές, αξίζει να θυμάσαι το μεγάλο δώρο της κατάστασης που βιώσαμε. Μας δίδαξε ότι τα πάντα μπορεί να αλλάξουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Το μυστικό όμως είναι ότι αυτό δεν είναι ανάγκη να ισχύει μόνο στην αρνητική του μορφή. Αντίστοιχα, αν αυτή η περίοδος σου δημιούργησε ζημίες, αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να αλλάξεις το παιχνίδι και να το στρέψεις υπέρ σου. Δε θα γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Αν αποφασίσεις όμως να αφοσιωθείς σε αυτό, τότε με κάποιον τρόπο θα γίνει.
Αρκεί να έχεις τα αυτιά και τα μάτια σου ανοιχτά για να εντοπίσεις τις νέες ευκαιρίες πάνω στις οποίες θα μπορέσεις να εξελιχθείς και να επιστρέψεις δυναμικά. Μέρα στη μέρα και βήμα στο βήμα θα μπορέσεις να χτίσεις και πάλι ακόμη κι αν τώρα νιώθεις ότι γκρεμίστηκαν τα πάντα. Θυμήσου μάλιστα ότι αυτή τη φορά έχεις και ένα σημαντικό προβάδισμα: Την εμπειρία και τη γνώση που έχεις αποκτήσει από την προηγούμενη φορά που χρειάστηκε να ξεκινήσεις από την αρχή.
Μέσα σε όλα αυτά, τι κάνω τελικά με την προβολή μου;
Καταρχήν, να σημειώσουμε ότι όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω εφαρμόζουν σε όλους τους τομείς της επιχείρησης, επομένως και στην προβολή της. Κάποιες ιδέες που μου προέκυψαν και θα ήθελα να σου προτείνω για την αρχή είναι οι ακόλουθες:
Διατήρησε την επικοινωνία με το κοινό και τους πελάτες σου.
Ποια κανάλια επικοινωνίας έχεις; Social Media, website, live videos; Μην ξεχνάς να τα τροφοδοτείς και να μιλάς μέσα από αυτά με το κοινό σου. Χρησιμοποίησε τις πληροφορίες που θα σου δώσουν και δημιούργησε περιεχόμενο γύρω από τη θεματολογία που απασχολεί το κοινό σου αυτό το χρονικό διάστημα.
Να θυμάσαι ότι η επικοινωνία γίνεται αποτελεσματική όταν είναι αμφίπλευρη. Πρότεινε από το κοινό σου να μοιραστεί μαζί σου εικόνες και εμπειρίες του. Πάντα με τρόπο που να σχετίζεται με την επιχείρησή σου. Μοιράσου αυτό το υλικό (πάντα με την άδειά τους) με τα κοινωνικά σου δίκτυα.
Δείξε υπομονή και απάντησε σε όλα τα πιθανά ερωτήματα που του κοινού σου.
Να θυμάσαι ότι μοιράζεστε τις ίδιες ανησυχίες.
Συνέχισε να προσφέρεις.
Πάντα είναι μία καλή ευκαιρία για να το κάνεις αυτό. Ακόμη και κάτι μικρό. Αυτό που έχει σημασία είναι η πρόθεση η διάθεση να γνωρίσει το κοινό σου καλύτερα όσα έχεις να προσφέρεις
Δώσε στην επιστροφή σου μία εορταστική μορφή.
Μπορείς μάλιστα να το κάνεις σε μορφή video ή post.
Συνοψίζοντας
Μπορεί να νιώθεις ότι ο χρόνος πάγωσε και πρόκειται να επιστρέψεις σε μία ίδια καθημερινότητα. Η ζωή όμως συνεχίζεται και η καθημερινότητά μας διαμορφώνεται πάντα με κάθε νέα κατάσταση που προκύπτει.
Σε πρώτη φάση δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα διαφορετικό. Απλά να έχεις τα αυτιά και τα μάτια σου ανοιχτά για να αφουγκραστείς αυτή τη νέα κατάσταση όπως πραγματικά είναι και όχι όπως σου λέει το μυαλό σου μέσα από τα σενάρια που κάνει. Μην ξεχνάς ότι βιώνουμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση η οποία θα μας δείξει στην πορεία τι πραγματικά συνέβη.
Να είσαι όμως σε εγρήγορση. Οι πληροφορίες και η γνώση που θα πάρεις αυτό το χρονικό διάστημα είναι πολύτιμη. Θα σου δείξει τι συνέβη στο κοινό σου και στις συνήθειές του. Μέσα από αυτό θα μπορέσεις να καταλάβεις ποιες είναι οι νέες ανάγκες που έχουν προκύψει στην αγορά, ώστε να δεις στη συνέχεια ποιες από αυτές μπορείς να καλύψεις μέσα από όσα προσφέρει η επιχείρησή σου.
Μέσα σε όλα αυτά μην ξεχάσεις την προβολή και την επικοινωνία σου. Χρησιμοποίησε όλα τα κανάλια που έχεις (Κοινωνικά Δίκτυα, Website, Email Lists) για να υπενθυμίσεις στο κοινό σου:
“Επέστρεψα και είμαι εδώ. Ελάτε να ανταμώσουμε και πάλι”.
Σου δημιουργήθηκαν σκέψεις, ιδέες και απορίες από τα όσα διάβασες σε αυτό το άρθρο; Θα χαρώ με τη σειρά μου να τις διαβάσω στα σχόλια! 🙂
H πολύχρονη εμπειρία μας γίνεται το όχημα για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Προτείνουμε ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές ενέργειες προβολής.
Results matter!
Get ready | www.delta-adv.gr/
📍Λαγού 1, 2ος όροφος,Λάρισα
☎️ 2410 23542