Καμία άλλη παράμετρος του μάρκετινγκ δεν αλλάζει γρηγορότερα από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Καθώς κάνει την εμφάνισή της η νέα τεχνολογία και η παλιά τεχνολογία αποσύρεται, μπορεί να είναι δύσκολο να συμβαδίσει κανείς με όλες τις νέες τάσεις στον κλάδο.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αποδειχθεί το πιο ανθεκτικό κατά το παρελθόν έτος: τα δύο τρίτα των brands έχουν σημειώσει πτώση των εσόδων από την έναρξη της πανδημίας Covid-19, και όμως πάνω από το ένα τέταρτο των εμπόρων ξοδεύουν 90% ή περισσότερο του προϋπολογισμού τους για το ψηφιακό μάρκετινγκ σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Digital Marketing Institute.
Σε ένα πεδίο που κυριαρχεί ο ανταγωνισμός, θα πρέπει να διαφοροποιηθείτε, αν δεν θέλετε να μείνετε πίσω. Ακολουθούν μερικές από τις κορυφαίες τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ που πρέπει να ξέρετε για το 2021:
Κυριαρχήστε στην αναζήτηση.
Κανείς δεν αμφιβάλλει για τη σημασία του SEO στο ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά τα brands αντιμετωπίζουν πραγματικά το ζήτημα σωστά; Για τις περισσότερες εταιρείες, το SEO σημαίνει τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης ιστοσελίδας ή δύο ώστε να εμφανίζονται όσο το δυνατόν υψηλότερα για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται ωραίο στη θεωρία, αγνοεί μερικές από τις ιδιαιτερότητες του τρόπου με τον οποίο οι πελάτες πραγματοποιούν αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με τους ειδικούς αναζήτησης στο πρακτορείο μάρκετινγκ Hennessey Digital, μεταξύ 70 και 80% των καταναλωτών ερευνούν μια εταιρεία στο διαδίκτυο προτού συνεργαστούν μαζί τους – και ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της έρευνας ξεκινά με την αναζήτηση. Δεν μπορείτε απλώς να ταξινομήσετε τον ιστότοπό σας για μια στενή λίστα λέξεων-κλειδιών, πρέπει να εξετάσετε όσο το δυνατόν περισσότερες αναζητήσεις δίπλα στην κύρια επιχείρησή σας. Aν περιορίσετε πολύ τις λέξεις – κλειδιά θα διακινδυνεύσετε να χάσετε πελάτες που αναζητούν όρους παρόμοιους αλλά όχι πανομοιότυπους με τους δικούς σας. Οι εταιρείες πιέζουν όλο και περισσότερο εμπειρογνώμονες για να ολοκληρώσουν το προφίλ αναζήτησής τους και αυτή η τάση φαίνεται να επιταχύνεται μόνο το 2021.
Έξυπνη υποβολή προσφορών.
Η αυτόματη υποβολή προσφορών στο Google Ads υπάρχει εδώ και αιώνες και είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί: απλώς εισαγάγετε τις παραμέτρους, όπως η τιμή και το Google κάνει όλη τη δουλειά για εσάς. Τα τελευταία δύο χρόνια, ωστόσο, έχει προκύψει ένας νέος τύπος υποβολής προσφορών που πιθανώς πολλοί marketer αγνοούν: Έξυπνη υποβολή προσφορών. Η Έξυπνη υποβολή προσφορών στο παρελθόν μαστιζόταν από διάφορα προβλήματα, όπως ο ελάχιστος έλεγχος του προϋπολογισμού και η μειωμένη στόχευση κοινού. Καθώς η Google βελτιώνει την Έξυπνη υποβολή προσφορών και βελτιώνει τον αλγόριθμο, θα γίνει μια ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή για τους ψηφιακούς εμπόρους τον ερχόμενο χρόνο. Αντί να χρειάζεται να επιμεληθείτε προσεκτικά κάθε τοποθέτηση διαφήμισης, μπορείτε απλώς να αφήσετε το πρωτοποριακό AI της Google να κάνει ό, τι χρειάζεται για εσάς.
Ενσωμάτωση Chatbot.
Πολλοί θα πίστευαν ότι η εξαγορά του chatbot έχει ήδη πραγματοποιηθεί και θα ήταν δικαιολογημένο να το σκέφτονται. Σύμφωνα με το Hubspot, μόνο το 5% των εταιρειών χρησιμοποιούσαν chatbots το 2016, αλλά το επιβλητικό 32% σχεδίαζε να θέσει σε λειτουργία την τεχνολογία έως το 2017. Η υιοθέτηση του Chatbot ήταν πράγματι τεράστια, αλλά οι καταναλωτές δεν ήταν τόσο γρήγοροι να προσαρμοστούν όσο οι εταιρείες . Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να συνηθίσετε να αλληλεπιδράτε με chatbots, ιδιαίτερα με αυτά της πρώτης και δεύτερης γενιάς. Οι συνομιλίες μπορεί να είναι αδέξιες και πολύ λιγότερο χρήσιμες από αυτές με έναν πραγματικό άνθρωπο. Το 2020 και το 2021 θα θυμόμαστε ως χρόνια ορόσημο στην ανάπτυξη του chatbot, τη στιγμή που τα chatbots έφτασαν επιτέλους σε επίπεδο ικανότητας συνομιλίας που θα τους κερδίσει ευρεία αποδοχή μεταξύ των καταναλωτών. Εάν έχετε προσέξει να τα χρησιμοποιήσετε στον ιστότοπό σας, ηρεμήστε τους φόβους σας – η επανάσταση είναι εδώ.
Περιεχόμενο Video.
Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο οποιασδήποτε μεγάλης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η ζήτηση για μορφή περιεχομένου αλλάζει. Η τρέλα στο blog για τις δεκαετίες του 2000 και τις αρχές της δεκαετίας του 2010 έχει παρέλθει από καιρό, και στη θέση της έχει φτάσει ένα νέο κύμα βίντεο. Μεταξύ του YouTube, του TikTok και των ενσωματωμένων διαφημίσεων, το βίντεο έχει αναδειχθεί οριστικά ως το μέσο για να κερδίσετε όταν πρόκειται για περιεχόμενο. Τα σπουδαία νέα για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ είναι ότι υπάρχει όρεξη για σχεδόν κάθε μορφή περιεχομένου βίντεο εκεί έξω: σύντομη, μακροχρόνια, κινούμενη, ζωντανή δράση, χιουμοριστικό, ενημερωτικό και πολλά άλλα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια το brand σας και θα υπάρχει κοινό για αυτήν.
Ας το παραδεχτούμε: κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια η ψηφιακή αγορά ολοένα και αναπτύσσεται. Η βιομηχανία γίνεται πιο αποτελεσματική μόνο με κάθε νέα ανάπτυξη. Εκείνοι που ανεβαίνουν στην κορυφή θα είναι εκείνοι που βλέπουν μπροστά και υιοθετούν τις νέες τάσεις.
Επικοινωνήστε μαζί μας, σήμερα!